החזרי מס בדיגיטל – איך זה באמת עובד

כשמדברים על גובה המס בישראל, נוגעים בנקודה רגישה. ככל מדינה גם בישראל האזרחים משלמים מס מההכנסות שלהם, ולמרות שאנחנו יודעים שלרוב זה הולך למטרות טובות וחשובות, זה עדיין כואב לנו בכיס וגם בלב. לכן, אתם תשמחו לדעתם שבמקרים מסוימים מגיע לכם החזר מס בסוף השנה האזרחית! זה נשמע מסובך ומלא בטפסים ובירוקרטיה אבל היופי הוא שאפשר לעשות את זה בדיגיטל.

 

למי מגיע החזר מס?

החזרי מס מגיעים למי ששילם סכום מס במשך שנה שלמה יותר ממה שהוא היה חייב. למשל, עובד שעבד במשך חצי שנה, ובחצי השנה השנייה פוטר או טס לטיול ארוך, יהיה זכאי להחזר מס מכיוון שהמס ששילם בחודשים שכן עבד, חושב בהנחה שזו המשכורת שלו לאורך כל שנת המס הנוכחית.

חשוב לדעת גם שניתן לקבל החזר מס עד שש שנות מס אחורה, כך שהכתבה הבאה בטוח רלוונטית לרבים מהקוראים. אם מעניין אתכם להעמיק עוד בנושא של החזרי מס, אנו ממליצים להיכנס לאתר – שמענו, פורטל פיננסי, שם תמצאו הסברים מפורטים על הכל.

 

לא להתעסק בבירוקרטיה

כמו שאתם יכולים לנחש, כשזה נוגע לכסף שהמדינה צריכה להחזיר לכם, זה כרוך בתהליך מלא בטפסים ובירוקרטיה. אנשים רבים מוותרים על ״התענוג״ הזה מראש, ופשוט לא מגישים בקשה על אף שמדובר בסכומים לא קטנים לפעמים. בדיוק בגלל הבעיה הזאת, ישנן חברות שונות המציעות את שירותיהן, על מנת שתוכלו להעזר בהם ולהגיש דרכם את הבקשה להחזרי המס.

 

אז איך זה עובד?

מדובר בתהליך פשוט מאוד בו לא צריך לצאת מהבית ולעיתים אפילו לא לדבר עם אף אחד. נשמע חלומי? זה אכן כזה. בשלב הראשון, תמלאו טופס עם הפרטים האישיים שלכם. מה גובה ההכנסות שלכם, מקום מגורים, מצב משפחתי, האם אתה סטודנט והאם החלפת מקום עבודה. את השלב הזה חשוב למלא בסבלנות ודייקנות מכיוון שכל פרט יכול להשפיע על נקודות הזיכוי והטבות המס שמגיעות לכם וכתוצאה ישירה מכך להשפיע על גובה החזר המס שתקבלו.

 

שלב שני – רואה חשבון

לאחר שתעלו את כל הטפסים הרלוונטיים לאתר, רואה חשבון מטעם החברה יעבור על הכל ויראה שהכל תקין. לאחר מכן הוא ימלא בעבורכם טופס 135, טופס לשכירים בלבד, שהוא הטופס שמגישים כאשר רוצים לקבל החזר מס. את הטופס תקבלו אליכם לתיבת המייל עליו תצטרכו לחתום (חתימה דיגיטלית!) ומשם הוא יעבור אל הרשויות וחשבונכם יזוכה בסכום ההחזר.

 

אם קשה – יש פתרון אחר ונח יותר

פעמים רבות בחיים אנחנו מוותרים על הזכויות שלנו ועל מה שמגיע לנו מכיוון שנדמה לנו שהמאמץ להתעקש על כך, לא שווה את מה שנקבל בסופו של דבר. אם אתם לא אנשים של בירוקרטיה יש לכם פתרון נח וקל לקבל את הכסף שמגיע לכם מהחזרי המס – פשוט תעשו את זה בדיגיטל.

מס דיגיטלי

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
החזרי מס

מידע נוסף בנושא

5 מקצועות שניתן ללמוד מרחוק

עולם חדש נפתח בפנינו בעידן הטכנולוגיה והוא – למידה מרחוק. מה בעצם יתרונות הלמידה מרחוק? בראש ובראשונה, למידה מרחוק מאפשרת לכם גמישות! גמישות במקום ולפעמים

מה זה לימודי NLP ולמי זה מתאים?

לאחרונה אנחנו שומעים הרבה על NLP. אנשים רבים לומדים על הנושא. אנשים שעוסקים בנושא מספרים על שינויי חיים מעמיקים וטובים בזמן קצר יחסית. מטפלים שנעזרים

6 מוצרי הרבלייף שניתן לקנות אונליין

המוצרים של הרבלייף תופסים תאוצה בשנים האחרונות בקרב אנשים המעוניינים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים. מעבר להרזיה, מדובר על מוצרים בריאים המכילים חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים