משלוחים לחנויות וירטואליות: מה השירות כולל, מחירים ומה היתרון בחברת בוטיק

מדי יום נפתחות מאות ואלפי חנויות וירטואליות ברחבי האינטרנט במטרה להעניק מוצרים ושירותים לקהל הלקוחות: החל מחנויות תכשיטים, חנויות מזון, חנויות רהיטים ועוד אלף ואחד סוגים.

מעבר לכך, כיום כל חברה שמכבדת את עצמה, מאפשרת ללקוחותיה לרכוש את המוצרים שלה דרך חנות וירטואלית באינטרנט. מה שירות המשלוחים הזה כולל, מה המחירים ומדוע כדאי לכם לעשות זאת גם בבית העסק שלכם? התשובות לפניכם.

חנויות וירטואליות

כיום כל מוצר שאתם רוצים לרכוש, תוכלו למצוא ברחבי הרשת האינטרנטית. חיפוש מהיר שידרוש מכם לא יותר מכמה דקות, יחשוף אתכם למגוון רחב של אתרים ועסקים שבאמצעותם ניתן לרכוש את המוצר שאתם רוכשים.

בעלי העסקים, צריכים ליצור ייחודיות בבית העסק שלהם על מנת למשוך כמה שיותר לקוחות לרכוש את המוצרים שלהם. את הייחודיות הזו יוצרים על ידי מחירים אטרקטיביים, שיווק מיוחד ועוד. 

חנות וירטואלית כשמה כן היא, היא חנות שמספקת ללקוחות שלה אפשרות לרכוש מוצרים דרך אתר האינטרנט שלה. על מנת שהמוצר יגיע אל הלקוח, צריכה חברת שליחויות Deal Delivery לספק שירותי משלוח עד לבית הלקוח.

זו משוכה בעלת חשיבות מכרעת לעסקים אינטרנטיים, בעיקר בשל העובדה שיש עשרות בתי עסק אינטרנטיים, ולכן בית העסק חייב להקפיד ששירות המשלוחים שלו יהיה כמה שיותר טוב וכמה שיותר איכותי. מה שירות המשלוחים הזה כולל? כמה הוא אמור לעלות לבית העסק? ומדוע מומלץ להשתמש בו? הוציאו דף ועט והתחילו לרשום.

משלוחים לחנויות וירטואליות

לאחר שלקוח רוכש מוצר כלשהו בחנות וירטואלית של העסק שלכם, הוא ממתין למוצר. חלק מהחברות פועלות בדרך של איסוף עצמי שבה הלקוח מגיע עד לבית העסק או למפעל החנות, ושם הוא אוסף באופן עצמאי את המוצר.

כיום, מעט מאוד חברות ובתי עסק בוחרים להשתמש בשיטה זו, ומאפשרים ללקוחות שלהם ליהנות משירות משלוחים עד הבית.

שירות המשלוחים של חנויות וירטואליות כולל כמה דברים. ראשית, הוא כולל את ניהול פרוצדורת המשלוח. חברת המשלוחים בדרך כלל מגיעה לבית העסק, אוספת את המוצרים שבית העסק צריך לספק באותו יום עסקים, ומתחילה לפזר את המוצרים בין בתי הלקוחות שממתינים.

אלמנט נוסף וחשוב לא פחות שבא לידי ביטוי בשירות המשלוחים הוא מעקב משלוח. מדובר באלמנט שנכנס בשנים האחרונות, וכיום ניתן למצוא אותו אצל כל חברה שעובדת עם חברת משלוחים ורוצה לעבוד בצורה יעילה.

משלוחים לחנויות וירטואליות

השירות מקנה ללקוחות אפשרות לעקוב באופן עצמאי על מצב החבילה: האם החבילה יצאה מבית העסק, האם החבילה מוכנה למשלוח וכמובן מתי החבילה אמורה להגיע לפתח הבית.

מעבר ליתרון הגדול שזה יוצר אצל הלקוחות, שמרגישים מעורבים ברכישה ויודעים בכל רגע נתון מה קורה עם המשלוח, מדובר ביתרון גדול לבית  העסק. עסקים שעובדים בצורה שוטפת עם חברות משלוחים, עשויים למצוא את עצמם "טובעים" בכמויות אדירות של פניות מצד לקוחות שמעוניינים לדעת (ובצדק) מה סטטוס המשלוח שלהם.

באמצעות המעקב הזה, יכול בית העסק לחסוך שעות רבות שהוא מפנה ממענה לפניות של לקוחות – ומקדיש לעבודה יעילה ומועילה יותר.

בתחום העסקים, ידוע שזמן שווה כסף ולכן חשוב מאוד להקפיד לעבוד עם חברת משלוחים שיודעת לתת ולספק את השירות הזה. המעקב מתבצע בדרך כלל באמצעות קוד שניתן מבית העסק או באמצעות מספר החשבונית של הלקוח.

המחירים של שירות המשלוחים הם דינמיים ומשתנים. מיותר לציין שהעלות שתצטרך לשלם חברת שמבצעת 1,000 משלוחים כל יום, תהייה גבוהה יותר מהעלות שתצטרך לשלם חברה שמבצעת 50 משלוחים כל יום. אם כן, פרמטר המחיר מושפע ממספר מאפיינים ולכן לא ניתן לקבוע את המחיר בצורה מדויקת.

הפרמטר הראשון שמשפיע כאמור על מחיר שירות המשלוחים הוא כמות המשלוחים שהחברה או בית העסק צריכים לבצע מדי יום/שבוע/חודש. פרמטר נוסף שמשפיע על המחיר הוא המרחק שצריכה לעשות חברת המשלוחים בעבור המשלוח שבית העסק שלכם מוציא. גם במקרה הזה, מיותר לציין כי משלוח שמגיע לקריות מהעיר תל אביב, יהיה יקר יותר מאשר משלוח שיוצא מהעיר תל אביב ומגיע לרמת גן השכנה.

ובכן, גם המרחק שצריכה לעשות חברת המשלוחים משפיע על גודל המחיר שאתם תצטרכו לשלם במסגרת תנאי החוזה שלכם אל מול חברת המשלוחים. פרמטר נוסף וחשוב לא פחות שיכול להשפיע על המחיר נקרא 'יעדים'. סעיף זה אינו נכנס בכל חוזי העבודה של החנויות הוירטואליות אל מול חברות המשלוחים – וחבל.

תוכלו לקבוע עם חברת המשלוחים מחיר מסוים, ולתאם איתם שבהנחה ותגיעו ליעד עתידי שאתם שואפים להגיע אליו – המחיר ייהפך להיות יותר אטרקטיבי עבורכם, כך שתצטרכו לשלם בפועל פחות כסף עבור כל משלוח בודד.

מדובר במצב שנקרא WIN WIN SITUATION- גם אתם כבעלי החנות הוירטואלית מרווחים כי אתם משלמים פחות כסף עבור כל משלוח בודד, וגם חברת המשלוחים מרוויחה כי היא מקבלת יותר עבודה של משלוחים- וכך יותר כסף.

לסיכום, העבודה עם חברת משלוחים איכותית וטובה הינה קריטית וחשובה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בחנות וירטואלית שמתבססת על משלוח של מוצרים ללקוחות.

בחרו את חברת המשלוחים האטרקטיבית ביותר עבורכם, גם בהיבט המחיר, והקפידו להוסיף את סעיף היעדים שהזכרנו קודם לכן במעמד החתימה על חוזה העבודה.

זכרו – הייחודיות שלכם בתור חנות וירטואלית הינה קריטית והרת גורל! יש עוד עשרות חנויות וירטואליות ועוד עשרות חנויות נגישות ללקוחות שמספקות מוצרים דומים או זהים לחלוטין לשלכם.

הקפידו להעניק ללקוח חווית שירות מושלמת מקצה לקצה שמסתכמת בהיבט המשלוח ללקוח. כך תוכלו לשמר את הלקוחות ולהביא לפרנסה נוספת לבית העסק שלכם. עלו והצליחו!

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משלוחים לחנויות וירטואליות

מידע נוסף בנושא

מהי חנות אינטרנטית?

אתר מסחר אונליין יכול לשמש למכירת סוגים שונים של מוצרים ושירותים. היתרון הוא שניתן להגיע לקהל יעד רחב ואף לפלח את הקמפיין השיווקי על פי

אילו מחשבים טובים לעבודה אונליין

בשלושים השנים האחרונות העולם ידע שינויים דרמטיים בכל כך הרבה תחומים וזאת תודות לטכנולוגיה שהתפתחה בשנים האחרונות. כך אפשר לראות כי הרכבים הם הרבה יותר