מה יותר משתלם: קידום אורגני או קידום ממומן בגוגל?

אם הגעתם לכתבה הזאת, כנראה שאתם מחפשים לקדם את העסק שלכם בגוגל. ישנן 2 שיטות עיקריות לקידום עסקים בגוגל- קידום אורגני וקידום ממומן. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכל אחת מתאימה לפרסומי עסקים מסוג שונה. הקידום האורגני הוא קידום רחב יותר, המשתמש בכל רחבי האינטרנט כדי למקסם את החשיפה של האתר בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש שונים ובעיקר בגוגל, ואילו קידום ממומן הוא קידום ממוקד בגוגל המציג את האתר בתור מודעה מעל לתוצאות האורגניות.

כדי להבין מה עדיף לעסק שלכם, אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר.

סטטיסטיקות

קידום אתרים אורגני – מה זה ולמה לי לקחת את זה?

קידום אתרים אורגני, או באנגלית Search Engine Optimization (או SEO בקיצור) הוא כלל הפעולות שיש לבצע כדי להביא מקסימום חשיפה לאתר במנועי החיפוש, ובראשם גוגל.
התוצאות האורגניות תופענה תמיד מתחת לתוצאות הממומנות בגוגל, אלא אם אין מודעות ממומנות עבור החיפוש הספציפי הזה (כלומר, שאף מפרסם לא בחר להציג מודעה עבור הביטוי). קידום אתרים אורגני משתמש באלגוריתם של גוגל באופן רחב ומשתמש בכלים כמו עריכת תוכן באתרים שונים, מילות מפתח באתר ובניית קוד אופטימלי לחיפוש.

 

יתרונות של קידום אורגני בגוגל:

  1. חשיפה בלתי מוגבלת וקליקים לא עולים כסף בכלל
  2. טראפיק איכותי, מביא אנשים שבאמת חיפשו את הנושא עם פוטנציאל להפוך ללידים ולא סתם אנשים שלחצו בטעות.
  3. פיתוח נכס שיכול להניב הכנסות לאורך זמן
  4. משבח את הערך של האתר – האתר מגיב טוב יותר לאלגוריתם של גוגל וניתן למכור אותו בהמשך.

 

חסרונות של קידום אורגני בגוגל:

  1. לוקח זמן רב
  2. חשוף לשינויים באלגוריתם של גוגל, לכן לא יציב
  3. תוצאות אורגניות נמצאות בעדיפות תחתונה בתוצאות החיפוש ביחס לממומנות
  4. הרבה מקום לטעויות, קידום אורגני דורש ידע מקצועי רב

עוד מידע על קידום אורגני תמצאו באתר: https://www.genesis-media.co.il.

קידום אתרים ממומן (פרסום בגוגל)

קידום ממומן בגוגל הוא רכישת מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים ספציפיים, אשר מופיעות תמיד בראש התוצאות מסיבה ברורה – גוגל רוצה למקסם את הרווחים שלה, לכן היא תמיד תדגיש ותתעדף את המודעות הממומנות שלה. גוגל אף מגדילה לעשות ומטשטשת את ההבדל בין תוצאות אורגניות לממומנות, ולא מזמן החליפה את צבע הסימון למודעה מצבע צהוב לירוק.

 

למעשה, כל קליק על תוצאה ממומנת מכניסה לגוגל כסף דרך החשבון של המפרסם, והרבה ממנו. עלות של קליק בודד יכולה לנוע משקלים בודדים ועד לעשרות ומאות שקלים (לקליק אחד!!), בתחומים בהם יש הרבה תחרות (בעיקר בחו"ל).

 

פרסום בגוגל מתנהל כמו מכרז שיש בו הרבה מפרסמים המתחרים על שטח די מצומצם (4 תוצאות בלבד בראש תוצאות החיפוש ועוד 3 מודעות בתחתית העמוד), אך להבדיל ממכרז מסחרי, יש גם שיקולים נוספים הקשורים להצגת סדר המודעות, כגון ביצועי המודעה, הרלוונטיות שלה לחיפוש הספציפי ועוד, וכל אלה מפורטים באלגוריתם של גוגל.

 

יתרונות פרסום ממומן בגוגל

  1. מיידי
  2. פרסום מאוד ממוקד ואפקטיבי
  3. לא חובה להשקיע באתר עצמו
  4. ניתן להפנות לדף נחיתה בלי הרבה תוכן שיכול ליצור הרבה לידים
  5. מצוין להשקות או חקר שוק

 

חסרונות פרסום ממומן בגוגל

  1. חשוף לקליקים של עסקים מתחרים ו"סקרנים"
  2. אין אפקט לטווח ארוך
  3. מחירי קליקים יקרים ועולים כל הזמן

 

רוצים לדעת איזה קידום הכי מתאים לאתר שלכם? לחצו על הלינק >> פרסום בגוגל.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שורת חיפוש

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה