מה ההבדל בין קידום לניהול אתרים?

ההבדל בין קידום לניהול אתרים הוא, שמקדם האתר מעוניין ביצירת תנועה רבה לתוך האתר, ואילו מנהל האתר אחראי על כל מה שקורה באתר, לאחר

שהגולשים כבר נמצאים בו.

כיום לרוב האתרים, קיים מקדם אתר, אולם הפונקציה של מנהל אתר, חסרה.

 

קידום אתרים

התנועה לתוך אתר מבוססת על 3 זרמים בסיסיים:

  • קידום אורגני של אתר זה, בתוצאות חיפוש.
  • קידום ממומן של אתר זה, בתוצאות חיפוש ובעוד אתרים במרשתת.
  • קידום ממומן ואורגני של אתר זה, ברשתות חברתיות.

 

בנוסף, קיימים 2 סוגים של אנשים המקדמים אתרים:

  • מקדם חיצוני – זהו עצמאי או חברה החיצוניים לחברה, הדואג אומנם שתהיה תנועה לתוך האתר, אולם פחות מתעסק בתוכן שיש באתר, ובמה שקורה בו.
  • מקדם פנימי – זהו מקדם שכיר השייך לחברה, שלא רק מניע אנשים להיכנס לאתר, אלא גם דואג לנצל את התנועה הזו בצורה אופטימלית. זאת בעזרת שיפור בלתי פוסק, של עמוד הנחיתה של האתר, של המסרים שהאתר מעוניין להעביר, וכן של הנגשת השירותים שהוא מציע לקהל.

 

ניהול אתרים

ניהול אתרים מתבסס על מספר מרכיבים:

  • ניהול ותחזוקת האתר – כלומר, מעבר לתחזוקתו השוטפת של האתר, חשוב גם לשמור על ביצועים מהירים, וחווית משתמש טובה.
  • ניהולו התוכני של האתר – יש צורך בעדכון שוטף של התוכן הקיים באתר, כדי שיהיה רלוונטי, משופר ויוצג בצורה מעניינת לגולשים.
  • ניהולו ושיווקו של האתר – ניהול כל התהליכים, המכוונים את תנועת הגולשים אל האתר.
  • ניהולן של פניות שונות מן האתר – שינוי היחס בין הגולשים שרק מבקרים באתר, לבין אלו שממש מבצעים בו פעולות כלשהן, שהוגדרו קודם לכן, כגון: קנייה, הצטרפות למועדון לקוחות וכו.

 

ההבדל בין קידום לניהול אתר

האחריות שיש בתחום של קידום אתרים מקצועי היא על הגולשים עצמם, ואילו מנהל האתר צריך להתייחס לכל המכלול, כלומר לתחזוקתו של האתר, לחוויית המשתמש שהוא מספק לגולשים, ולשיפור תוכנו של האתר. זאת על מנת שהשירותים אותם הוא מספק לגולשים, יהיו מובנים וברורים, ומוצגים באופן מדויק. לאחר הדאגה לכול הפרטים האלו, ניתן גם לבצע תהליכים של שיווק אורגני או ממומן, ולהוציא מהם את המירב.

 

מה קודם, מנהל או מקדם אתר?

במקרה של בעל אתר שיש לו ידע בניהול, ומסוגל לשפר את היחס בין המבקרים באתר לבין אלו שגם מבצעים בו פעולות, כדאי לחפש מקדם אתר מומחה, ובכך לתת מענה לכל מה שצריך משתי הפונקציות גם יחד – מנהל ומקדם. ואילו בעל אתר שאין לו יכולת ניהולית, יצטרך מנהל אתר, כדי שיכין את האתר בצורה הטובה ביותר, לכניסתם של הגולשים.

 

לסכום

ההבדל בין קידום לניהול אתרים הוא, שמקדם אתר אחראי על הבאת יותר גולשים לאתר, ואילו מנהל האתר מטפל בתחזוקתו של האתר, בחוויית המשתמש באתר, ובשיפור תוכנו.

 

 

מקלדת

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מדד

מידע נוסף בנושא

החשיבות שבקידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הפך לאחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום העסקי. הטכנולוגיה מאפשרת לנו כל הזמן לקחת את הקידום הזה עוד ועוד קדימה, וכיום כבר קיימת

5 טיפים לשיווק אתר תיירות

יש לכם אתר בתחום התיירות? הכתבה הזאת בשבילכם. תחום התיירות מתאפיין בתחרות מאתגרת, בשל ריבוי מתחרים, מה שמקשה על שיווק האתר. איך בונים אסטרטגיה נכונה