צילום מקצועי באינסטגרם עשה זאת בעצמך

בין אם מדובר בתמונות של קאפקייקים צבעוניים בבית קפה טרנדי חדש, צילומים של שקיעה בחוף הים בטיילת של תל אביב או סתם סלפי באווירה ביתית, לעיתים יש חשבונות אינסטגרם שכל צילום בהם נראה כמו יצירת אומנות. אז אם סיפרתם לעצמכם שבטח מדובר בחשבונות של משפיעני רשת שמתחזקים צוות הפקה שלם שמהנדס להם את התמונות, חשבו שוב. למעשה גם אתם יכולים להעלות את הרמה של הפוסטים שלכם בכמה צעדים פשוטים. המדריך הבא יחשוף בפניכם את כל הסודות.

 

 

לצלם בטלפון כמו צלם מקצועי

במשך שנים רבות גרסו צלמים רבים שאין תחליף למצלמות ה-DSLR הישנות והטובות ושאף מצלמה דיגיטלית לא תשתווה לה. עם זאת בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר ועם שימוש נכון ניתן להגיע לתוצאות מרשימות ביותר בעזרת המצלמות שיש במרבית הטלפונים הסלולריים של ימינו.

כדי להגיע לתוצאות אלו מומלץ לעבור לצלם במצב צילום ידני (Manual setting) כדי לשלוט בצורה מדויקת יותר במאפיינים כמו רמת החשיפה והניגודיות של התמונה. כמו כן שימו לב שבמרבית המצלמות פורמט הצילום מוגדר באופן אוטומטי לפורמט דחוס שנקרא JPEG, מעבר לפורמת RAW יבטיח יותר פרטים ותוצאות טובות יותר.

 

 

הכל עניין של פוקוס

בדרך כלל בעת צילום בטלפון אנחנו לא מייחסים חשיבות גדולה מידי לפוקוס, כל עוד התמונה לא מטושטשת מבחינתנו התמונה עברה את המבחן ואפשר לפרסם אותה. עם זאת חשוב לדעת כי אם תעברו לצלם במצב צילום ידני תוכלו לצלם ברמת דיוק גבוהה יותר, לבחור את נקודת הפוקוס בעצמכם וליצור ניגוד גדול יותר בין מושא הצילום לרקע, אפקט שייקח את הצילום שלכם לרמה הבאה.

 

 

צבעוניות נכונה היא לא משחק ילדים

כל צלם, מתחיל או חובבן, יודע את החשיבות הרבה שיש לצבעוניות. חובבנים רבים ישתמשו בפילטרים כדי לתת גוון מעניין ואולי אחיד יותר לאחר צילום התמונה. אומנם אין כל פסול בלהשתמש בפילטר אך נסו למקם את התמונה שלכם באופן שכבר ללא פילטרים תכיל מספר גוונים דומיננטיים שיבלטו בפריים שלכם. כמו כן, ניתן לשחק עם הגדרות הצבעים של המצלמה עוד לפני הצילום.

 

 

אור גדול מאיר הכל – החשיבות של תאורה מתאימה

כשחושבים על הפקות כדוגמת הפקות אופנה, פרסומות או אולפני טלוויזיה, אחד הדימויים שעולים לראש הוא חלל גדול מלא עשרות עמודי תאורה מכל הסוגים והגדלים. הסיבה לשימוש הנרחב בתאורה במקומות אלו ידועה לכל, תאורה טובה תאפשר למצלמות לקלוט יותר פרטים ותיצור את האווירה המתבקשת בסט הצילומים.

בעת צילום בייתי ניתן להשתמש באור השמש בצילומי חוץ בימים בהירים במיוחד או להיעזר במנורות שונות בעת צילום פנים. כאשר מדובר בצילומי פורטרט מומלץ להיעזרבתאורה כמו רינג לייט שכן רינג לייט מסוגל לספק תאורה חזקה מספיק אך בוא בעת רכה, שילוב אידיאלי בעת צילומי פורטרט או צילומי תקריב.

אינסטגרם פתחה בפני רבים מאיתנו עולם צבעוני וססגוני של צילומים מרהיבים. למרות שצילומים רבים באינסטגרם נראים מקצועיים למדי דעו שגם אתם יכולים לתעד את חייכם באותו אופן וליצור תמונות מהפנטות שכאלו אם רק תשכילו להצטייד במעט ציוד בסיסי, ידע ואימון.

רינגלייט

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רינגלייט ראשית

מידע נוסף בנושא

איך מגדילים חשיפה באינסטגרם?

הרשתות החברתיות משנות את האלגוריתם שלהן מידי כמה חודשים. מדובר בעובדה ידועה שמקשה על בעלי עסקים, כותבי תוכן ומותגים שמשתמשים בהן כדי לשווק את העסק